OVER ONS

Scouts Sint-Michiel is een gemengde groep. Kinderen kunnen lid worden van onze vereniging vanaf 6 jaar tot en met 18 jaar. Leden worden opgedeeld in verschillende takken afhankelijk van hun leeftijd. Deze takken zijn: kapoenen (6j – 7j), welpen (8j – 9j), wolven (10-11j)ย  jonggivers (12j – 13j), givers (14j – 15j), jins (16j – 17j). Nadien kan er doorgestroomd worden naar de leidingsploeg om zelf voor scouteske ontspanning te zorgen.

Naast de reguliere werking heeft Sint-Michiel ook een akabetak, de deugnieten. Deze tak organiseert elke twee weken scouteske ontspanning voor mentaal gehandicapten jonger dan 35 jaar. Onze scouts vindt het belangrijk om zo veel mogelijk jeugd aan scouts te kunnen laten doen, vandaar dat we deze tak hebben ingericht. Voor meer info hierover kan u de deugnieten leiding contacteren via het e-mailadres: deugnieten@scouts-sint-michiel.be

Een scoutsjaar begint midden september en eindigt elk jaar met een groepskamp in de eerste twee weken van augustus. Een normale vergadering (activiteit) heeft elk weekend plaats op zaterdag van 14u tot 17u op den duiker (zie kaartje). Indien u meer informatie wenst over juiste data kan u kijken op de kalender, het nieuws in het oog houden of de maandbrieven eens lezen. U kan bij CONTACTย alle e-mailadressen vinden voor nog uitgebreidere informatie.

We staan met de hele leidingsploeg klaar om onze leden een speelse en leerrijke ervaring te bezorgen, volgens ons is dit de juiste manier om aan scouting te doen.

Koningin Astridlaan +136
2300 Turnhout