LID WORDEN

Ben je 6 jaar (geboortejaar 2017 voor werkjaar 2023-2024) of ouder en heb je een zin voor avontuur? Dan is scouting zeker iets voor jou! Elke zaterdag organiseren we met zo’n 30 leid(st)ers tal van leuke activiteiten. Kooktocht, stratego, dropping, dikke berta… Je maakt heuse kampvuren, beleeft gezellige avonden en speelse, ruige namiddagen met vrienden en vriendinnen! Je leert ook sjorren en échte kampen bouwen, gaat op tocht, en doet aan plastiekschuiven. Het is maar een kleine greep van wat je te wachten staat als je in september naar ons toe komt. Natuurlijk ga je ook op weekend, waar je een heleboel mensen nog beter leert kennen. Tot slot sluit je het scoutsjaar af met een spetterend kamp!

PROBEREN?

Waar wacht je nog op? Nog steeds niet overtuigd? Kom het gewoon eens proberen, volledig vrijblijvend! Kijk voor meer informatie over de activiteiten bij de webpagina van de betreffende tak op de maandbrief. Ook voor al je vragen kan je gerust langskomen of contact opnemen met de groepsleiding. Je kan 3 weken komen proberen, vanaf de vierde week vragen we om in te schrijven. Om verzekeringstechnische redenen dien je enkele gegevens (naam, voornaam, geboortedatum, adres, telefoonnummer ouders en e-mailadres ouders) door te geven bij de start van de 3 weken. Dit kan aan de takleiding of via mail aan de groepsleiding.

LIDGELD?

Het inschrijvingsgeld bedraagt 55 euro. Vanaf het derde kind uit hetzelfde gezin betaalt u slechts de helft. Dus:

Kind 1 en 2: 55 euro en kind 3, 4, 5… : 27.5 euro

Gelieve de betaling per overschrijving te doen op

BE37 0019 4962 5228
Scouts Sint-Michiel
Corbeelsstraat 8
2300 Turnhout

Met als mededeling: de naam van uw kind en de tak
(kapoenen = K, welpen = W, wolven = WO, jonggivers = JG, deugnieten = D, givers = G, jins = J, leiding = L)

MUTUALITEITEN?

Net zoals vele andere hobby’s kost ook scouting geld. Met meerdere kinderen in de scouts kan dit bedrag soms aardig oplopen. Daarom betalen de meeste mutualiteiten een deel van het inschrijvingsgeld of een deel van het weekend/ kamp terug. Hieronder vindt u in het kort alle mutualiteiten en wat ze terug betalen.

– Christelijke Mutualiteit: inschrijvingsgeld en kamp/weekend

– De Voorzorg: inschrijvingsgeld en kamp/weekend

– Vlaams & Neutraal Ziekenfonds: kamp/weekend

– Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen: inschrijvingsgeld en kamp/weekend

– HELAN: inschrijvingsgeld en kamp/weekend

– Partena: kamp/weekend

– Liberale Mutualiteit: kamp/weekend

Onder het tabblad ziekenfonds op onze website vind u hier meer informatie.

INSCHRIJVEN

Inschrijven kan via volgende link: Inschrijven

Opgelet! Herinschrijven gebeurt automatisch. Het is dus niet nodig om opnieuw in te schrijven wanneer je vorig jaar al in de scouts zat. Als je al lid bent, hoef je enkel nog de overschrijving in orde te brengen. Het inschrijven zelf is dus alleen nodig voor nieuwe leden.

Verminderd lidgeld

De kosten van de hobby’s van uw kinderen zijn niet niets. Indien u wenst gebruik te maken van verminderd lidgeld bij het inschrijven, dan duidt u dit aan op het inschrijvingsformulier. U dient nu maar de helft van de prijs over te schrijven. Indien u nog vragen hierover hebt, kunt u extra info vinden op de site bij fonds op maat of mailen naar de groepsleiding.